Saturday, January 15, 2011

Kisah Malang Seekor Lipan

kesian lipan itu..
malam tadi mase aku tengah enjoy tengok cerita School Of Rock..
tetibe aku ternampak seekor lipan..
yang panjangnya lebih kurang 20cm..
berwarna merah menyala & ade stripes hitam..
rasenye lipan bara..
kalo kene sengat memang bahaya gak..
dia masuk melalui celah pintu dari luar..
hujan2 ni memang aktif la dia..

aku pun terus kejut akak aku yang tengah tidur ngan anak dia kat bawah..
takut lipan tu naik atas tilam..
seperti biasa..
(sebelum ni memang dah de experience bunuh lipan..hehe)
aku amik parang panjang kat tepi tangga..
& spray Baygon..
dua senjata yang diperlukan untuk bunuh haiwan bahaya camtu..
nasib baik lipan tu tak lari & nyorok..
agaknye dia pun terkejut tetiba ade orang menjerit panggil dia..
dengan hebatnya, aku pun terus spray lipan yang malang itu..
bila dia dah menggulupur tu, terus la aku chop-chop dia ngan parang..
sambil jerit "mati kau!! mati kau!!"
kejam tul aku time tu..hahaha..
dah takut kan..

satu tip tuk bagi lipan ni mati cepat..
ketuk bahagian kepala & ekor dia..
orang cakap kat situ nyawa nya..
tak tau tul ke tak..
dalam beberapa minit gak aku cincang dia..
baru la dia mati bebetul..
liat tul nyawa si lipan tu..
mula2 nak amik gambar nak letak dalam blog ni..
but takut la plak..
takut pasangan dia nak datang balas dendam..
aku pun tak tau ape relevannye aku fikir camtu..
hahahaha..
pastu, aku buang kat luar..
biar jadi makanan semut..

rumah aku rumah kampung..
thats why la benda2 macam tu senang jumpa..
ular pun pernah masuk rumah ni..
hmmm..
sori la encik lipan, aku tak boleh biar ko hidup..
takut aku plak yang tak leh tido..

lebih kurang camni la rupenye..

2 comments: