Thursday, December 23, 2010

MoViE MaNiAc 2Nd ReUnIoN

ok..ni sambungan dari entry lepas..
gi bercuti ngan member2 aku kat port dickson..
dari 2 hari, jadi 3,pastu jadi 4, 5..
lame2 jadi seminggu..
hehe..tapi takde la spent time kat PD sampai seminggu..
kitorang pegi tempat lain gak..

start from 10/12..
schedule untuk arini tak lari jauh dari ape yang aku plan..
so, betul la aku amik diorang kat KTM seremban..
gi karok jap kat seremban parade..
then, bertolak ke PD cari hotel..
malangnya semua dah penuh di book untuk weekend tu..
so, kitorang book untuk 1 malam je..
malam esok tu pandai2 la nak cari tempat lain..huhu..
dah la camtu..bile kitorang nak solat malam tu..
baru perasan takde sorang pun yang bawak telekung..
diorang mengharapkan aku bawak tapi aku tertinggal plak kat umah..
so, gune jela baju yang sesuai tuk solat..padan muke kitorang..haha..
satu lagi isma tak dapat nak join arini coz de seminar, dia mungkin datang esoknye..
gambar2 tuk arini memang kitorang bertiga jela..

ari sabtu 11/12..
plan nak mandi laut tak jadi..
kitorang mandi kat swimming pool je..
sebab time check out dh dekat..best gak la..
lawak tengok masing2 nye skill berenang dah lupe..
after check out, gi lunch kat gerai terdekat..
bab makan memang paling best..
lauk pauk, ulam2, tempoyak, belacan semua memang terbaik lah..
sedap gile..pedas semua cukup..terliur plak aku sambil menaip ni..
nak menambahkan ke'maniac'kan kitorang, kitorang gi check in kat seremban plak..
lepas satu PD cari hotel tapi semua penuh & mahal plak tu..
malam tu, tengok cerita rapunzel & main game kat JJ..
arini, isma still tak dapat datang sebab demam..
gambar2 pun bertiga jela nampaknye..

ahad 12/12..
kalau ikutkan nak terus balik je..
tapi semalamnya tak sempat amik gambar kat pantai..
jalan2 kat pantai..
so, after check out, pegi PD balik..
gile tul kami ni..
rase cam kejap je & tak puas lagi nak lepak ngan diorang..
nisah plak asyik ajak gi umah dia kat shah alam..
aku pun decide nak gi umah dia, skali ngan izyan..
siap bagitau isma supaya datang shah alam gak..
isma pun ape lagi..terus mintak cuti isnin tu..
nisah plak nak amik half day..hehe..
demi nak completekan reunion kami..
oo..ye..malam tu gak kami beli baju same..konon2 uniform la..haha..

isnin yang best 13/12..
after nisah balik keje..
siap2 nak gi berjalan..
nak pegi bukit cerakah, masuk kat rumah 4 musim tu..
sekarang kan musim sejuk..
kami naik bas ke rumah tu..
rupe2 nye buka sampai kul  5 je..
setengah jam jela kami nak masuk dalam tu..
memang sejuk la..tapi tak dapat nak merase pun saljinye..
bile nak balik..bas nye dah takde..yela, dah pukul 5 lebih mase tu..
terpakse la menapak nak gi entrance nye..sabar jela..
dah la aku pakai wedges..nasib baik tak cramp kaki aku..
pastu, bertolak ke Sunway piramid..
as usual, mesti la nak tengok movie..tengok jela title kat atas tu..
kami beli tiket due date..
pastu gi main game basketball..best gak main game ni..
selama ni tak penah pun nak try..

tu jela kisah reunion kami..
tak sistematik sangat..
tapi tetap best..

nak sambung lagi sikit..
ari selase nye tu, aku & izyan gi umah isma plak kat jeram..
alang2 dah dekat, gi jela..
rabu tu plak, izyan balik..aku lepak lagi kat umah isma sampai la jumaat..
tapi jumaat tu aku balik rumah kak ju at puchong..
tu pun sesat gak sampai ke klang..
nasib baik de GPS..hehe..

seronoknye bile lepak ngan korang..
teringat zaman belajar dulu..
perangai korang tetap same, tak berubah pun..
yang berubahnye penampilan masing2..dah keje kan..
hope next year kita gi bercuti ke tempat yang lagi best..
aku sayang korang..=)

nisah, tim, izyan, isma

No comments:

Post a Comment