Saturday, November 6, 2010

My ViP

Vip stand for ‘very important person’..
So, aku nak cerita pasal orang2 yang sangat penting dalam hidup aku ni..
Bukan sorang atau dua tapi 19 orang (setakat ni la..hope akan bertambah lagi..)
Tula dia family aku..
AGY’s family aka Abd Ghapar Yusoh..that’s my dad la..

This weekend cuti 3 hari termasuk la semalam cuti Deepavali..sebelum terlupa, Happy Deepavali kepada semua yang menyambutnya..
So, aku, kak intan n kak ju plan untuk pulang ke teratak terindah kami..
Dan seperti biasa kami akan beritahu our big bros n papa supaya balik jugak..

Semalam, ni la aktiviti aku bersama ‘vip’ aku ni:
 pagi – breakfast n kemas umah..sambil2 tu melayan anak2 sedara aku..
 tengah hari – sementara my abg2 n ayah gi solat Jumaat, aku n my sisters masak tuk lunch..tapi bila diorang dah balik pun, lauk nye tak siap2 gak..last2 makan dalam kul 2 lebih..dah bese dah tu..heh..
 petang – bang jijie & family balik bawak cendol n apam balik fevret dia..dah siap minum, abg2 aku potong rumput kat halaman rumah (pakai mesin ye, bukan sabit)..rumput dah panjang sangat hingga ke lutut sampai allysa (anak kak ju)  melangkah macam main getah..
    malam – get ready tuk dinner, masak lauk tambahan & we had our dinner together..bukan selalu dapat mase2 begini..after dinner, aktiviti wajib kami adalah berborak2, cerita2 kisah dulu, buat lawak ntah pape..& paling best gelak sesame..

Walaupun kitorang hanya spend mase di rumah, tapi mase tu la yang paling bermakna sekali..memang betul la orang cakap ‘rumah itu syurga ku’..coz kat rumah tu ade family yang tak akan sesekali berpaling dari kita..

Now, let me introduce my ‘vip’:

                                                               bang mie & family..

                                                                  bang jijie & family..

                                                                     kak ju & family..

       kak intan & suami..mase ni masih berdua..sekarang dah ada si comel kat bawah ni..

                                                                      khairunnisa..

 and the most vvip in my life..

                                             ayah..




to my ayah, brothers & sisters..terima kasih atas segalanya..love,adik..



No comments:

Post a Comment