Friday, October 16, 2015

My DaDdy CoOL

Huhu..tengok gambar ni rasa macam sayu and terharu je tengok pengorbanan para bapa ni hantar anak2 ke sekolah. Teringat masa sekolah rendah dulu, ayah takde kereta, guna motor je hantar aku dengan kak intan. Motor honda lampu bulat tu.

Bila arwah mak dapat rezeki lebih, dapat la belikan ayah motor baru, motor kriss warna biru, sampai sekarang ayah guna motor tu. Dengan motor tu jugak ayah pernah hantar aku balik asrama di Melaka bila dah takde sape2 yang boleh hantar. Pernah jugak ayah sewa teksi semata2 nak hantar aku balik asrama dengan selamat. Bila masuk matrik kalau duit dah susut, ayah datang jugak bagi duit belanja. Belum lagi hantar aku ke bintulu naik belon. Semuanya ayah yang hantar. Huhu..besar pengorbanan ayah untuk anak-anaknya.

Bila dah besar ni, banyak cita-cita aku untuk ayah tapi sampai sekarang masih tak tercapai. In shaa Allah, akan ku usahakan untuk buat ayah rasa happy.

Ya Allah, kurniakan lah kesihatan yang baik kepada ayah ku dan panjang kan lah umurnya..

I love my ayah..

No comments:

Post a Comment