Friday, February 18, 2011

Yes Or No?

ok..
nak smbung cerita iv aku..
tadi kul 2 aku bertolak la ke tempat yang sepatutnya..
agak semangat gak la..
coz yang nak iv aku ni pun orang yang aku kenal..
so, maybe takde masalah sangat..
mestila kan ade orang dalam..hehe
company ni pun well known gak la..
ramai yang nak mintak keje sini..

aku dah tau position pe..
so, aku boleh agak job description aku pe..
sampai2 sane bende yang mule2 jatuhkan semangat aku..
jalan nak masuk ke company tu..
tak serupa jalan..
sabar jela..
dari aku leh speed 80km/h..
terpakse la bawak 40km/h..
sayang kete punye pasal..
nasib baik sampai tepat kul 3..
tapi mr. t yang nak iv aku de meeting plak..
so, just wait jela..aku pun kira lambat gak sampai..

nak dekat kul 4, baru la aku di interview..
tapi mr. t relek je..
dia cerita pasal keje aku..
ape main duty aku kat situ..
& dia story la sket2 pasal company tu..
daripada ape yang dia cakap..
aku dah boleh agak mesti aku kurus keje sini..haha..
sebab macam banyak je kejenye..
then, dia tanye aku de pape soalan tak..
coz dia pun dah kenal aku, so tak yah nak tanye pape pasal aku..
cara dia macam nak amik aku keje kat situ..
sebab memang urgent nak pakai orang..
tapi taktau la konfem ke tak..

aku tanye la pasal gaji..
tapi tak seperti yang aku sangka..
fuhhh..tarik nafas panjang aku dibuatnya..
takpe la..experience aku dalam manufacturing pun tak banyak..
setahun je pun..
tu yang buat aku dalam dilema ni..nak ke tak nak keje situ..
tapi memang ini bidang aku..
mase belajar dulu..
so, itu jela penguat semangat aku tuk keje sini..
at least leh tambah ilmu & experience dalam bidang aku belajar dulu..
tula advantage nye pun..
nak tak nak memang takde pilihan lain..
try jela fatimah azzahra'..
think positve k..
k, skang tunggu jela mr. t kontek balik bile boleh start keje..
sabar..sabar..dan sabar..
 =)

haha..lawak la ko ni garfield..

4 comments:

  1. gaji x penting.yang penting puas hati..hehe

    ReplyDelete
  2. ok..thanks kak..kalo sy keje gemas,singgah2 la ye kalo nk blik johor..hehe..

    ReplyDelete
  3. bagus.kalau kau keja Gemas boleh makan nasi ayam gemas..haha

    ReplyDelete
  4. hahahaha..sudah2 la ngan nasi aym gemas tu..

    ReplyDelete